sobota, 2 listopada 2013

Sernik mocno czekoladowy.

  Długi weekend sprzyja oddawaniu się przyjemnością kulinarnym :) Serniki królują w mojej kuchni od zawsze.Jakiś czas temu czekoladowy robiłam na próbę ,dziś powtórka.
Przepis poniżej, jest prosty i szybki w wykonaniu. Polecam Wszystkim łasuchom i nie tylko ... :)




Oto przepis na serniczek
Składniki:

  • 1 kg sera (zawsze wybieram "Mój ulubiony" z Wielunia)
  • 1 szk. cukru pudru
  • 1 budyń 40g czekoladowy
  • 1 łyżka czubata bardzo miękkiego masełaka
  • 2 żółtka
  • 3 całe jajeczka
  • 2 łyżki kakao (tutaj wedle uznania)
Spód:
  • 4 p. herbatników
  • 100/150g rozpuszczonego  masła
  • 1/2 tabliczki mlecznej czekolady
Polewa:
  • 100g czekolady
  • czubata łyżka melasy (cukier trzcinowy ciemny lub cukier muscovado)
  •  1 kubek śmietany 200g 18%

Herbatniki rozkruszyć lub zmiksować w blenderze do koktajli razem z czekoladą( ja miksuję)
dodać rozpuszczone masło ,wymieszać  dokładnie i wylepić tortownicę(24-25cm na dno kładę papier)
Wstawić do lodówki

-Ser zmiksować dodać cukier ,budyń, kakao oraz masło. Dodawać po jednym jajku . Dalej miksując. Piec 60min w 170stC Na dno wrzuciłam kilka kostek lodu i wstawiłam naczynie z wodą  Sernik po tym czasie sprawdzamy patyczkiem (jest troszkę oblepiony serkiem) -Polewę robię na 10 min. przed końcem pieczenia . Wszystkie składniki powolutku rozpuszczać żeby się nie zagotowało gdyż śmietana może się zważyć. Polewę wylewam na sernik i jeszcze te 10 min zostawiam w piekarniku. -Sernik wyjmuję z piekarnika  tortownicę stawiam na kratce ,zostawiam do całkowitego wystudzenia.Po tym czasie wstawiam sernik do lodówki. Życzę smacznego !

A dziś śniadanko jadłam w towarzystwie Baśki,która regularnie zagląda po orzeszki :))


Pozdrawiam ciepło i życzę udanej słonecznej niedzieli .
Ollina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Nic nie dzieje się bez powodu ...
Dziękuję za odwiedziny i pozostawienie komentarza.
Pozdrawiam
Ollina :))