niedziela, 3 listopada 2013

Gołąbki tradycyjne w towarzystwie włoskiej kapusty ...

Witam ciepło popołudniową porą :)
W tygodniu przyjęłam zamówienie na gołąbki i proszę ... przyleciały.
Tradycyjne w lekkim sosie pomidorowym z przecierów własnego wykonania.
Można przyrządzać je na wiele sposobów i smaków.
Moje są takie jak u mamy :)
Przepis podam poniżej fotek :)
Są pyszne zwarte i nie wymagają wiązania niteczkami,
co niektóre gospodynie czynią z obawy przed rozwinięciem.
Zapewniam Was że kiedy dobrze zwinięte lądują w garnku, ani myślą z niego wyfrunąć :))




Produkty:
  • 1kg mięsa mielonego (ja mielę pół na pół wieprzowinę z cielęciną ;) )
  • 1 jajko
  • 1 duża cebula
  • 1/2 szklanki ryżu (ugotować jak zwykle)
  • sól/pieprz/vegeta (oraz inne przyprawy według uznania)
  • 1duży słoik przecieru
  • 4 łyżeczki śmietanki 18%
  • 2 płaskie łyżki mąki

Wszystkie składniki dobrze połączyć i formować gołąbki.
W garnku zalewam je troszkę wodą w której parzyłam kapustę dodając troszkę vegety , jedną kostkę rosołową sól pieprz do smaku. Tak przygotowane gotuję około 2h. Następnie dodaję 1 litrowy słoik mojego przecieru.
I tak doprowadzam do zagotowania.Śmietanę i mąkę rozrabiam w niewielkiej ilości wody z kapusty którą wcześniej odlałam na tę okoliczność :)Całość jeszcze raz zagotować.
Zwykle dodaję dużo koperku, tym razem brakło :(
Ale gołębie i tak wyszły pierwsza klasa.
Polecam i życzę smacznego!
Tradycyjnie udanego tygodnia.
Pozdrawiam 
Ollina

ps. dzięki Jolu w pośpiechu różne chochliki się czepiają :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Nic nie dzieje się bez powodu ...
Dziękuję za odwiedziny i pozostawienie komentarza.
Pozdrawiam
Ollina :))