sobota, 3 maja 2014

Sernik Nowojorski Cud miód ♡

Witajcie Kochani :)
No cóż pogoda spłatała psikusa i plany majówkowe trochę się zmieniły :(
Nic straconego co się odwlecze to nie uciecze :)
A ponieważ w domku siedzę to i kulinarnie wyczyniam różne smakołyki.
Jeden z nich właśnie Wam prezentuje.
Wierzcie mi że jadłam już różne serniki, wypróbowałam całą masę przepisów.
Ale ten Nowojorski to prawdziwa bomba dla podniebienia.
Delikatny i kremowy w smaku, zadowoli najbardziej wybrednych gości :)






Przepis i składniki:

Kruche ciasto na spód:
* 1 i 1/2 szklanki mąki
* 1/2 kostki zimnego masła
* 1/2 szklanki cukru
* szczypta soli
* 2 łyżki kakao
* jajko
* 1 łyżka kwaśnej smietany

Posiekać masło z mąką dodać pozostałe składniku. Zagnieść kulę i hopsa do lodówki na 1h
Po godzinie wykleić dno tortownicy oraz boki.Piec około 30/35min 180st.
  
 W tym czasie przygotować masę:

* 750g  twarogu  (ja używam Mój Ulubiony)
* 250g serka mascarpone
* 4 jajka
* 140 g kwaśnej, gęstej śmietany 18%
* 180 g cukru
* 50 g mąki pszennej

* sok z 1 cytryny
* ekstrakt waniliowy 
  
Jajka zmiksować z cukrem dodać pozostałe składniki i miksować do uzyskania jednolitej masy.
Na podpieczony spód wylewamy masę. Tortownicę dokładnie owinąć folia aluminiową.
Na jedną z blaszek w piekarniku wylać cały czajnik gorącej wody i ustawić na samym dnie.
Przygotowany sernik wstawić na środkowy poziom na ruszt. Piec 15 min w 180st.
Następnie zmniejszyć do 110st. i piec jeszcze przez 90 min.
Wystudzony sernik wstawiamy do lodówki i dekorujemy na drugi dzień.
Ja przygotowałam krem z kwaśnej śmietany pasuje idealnie reszta dekoracji wedle własnych upodobań :)

* 240g kwaśnej śmietanki
* 4 łyżki cukru pudru
Składniki połączyć do uzyskania jednolitej masy wysmarować sernik udekorować i wstawić do lodówki.

Smacznego !
Pozdrawiam ciepło :)
Ollina :)
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Nic nie dzieje się bez powodu ...
Dziękuję za odwiedziny i pozostawienie komentarza.
Pozdrawiam
Ollina :))