niedziela, 6 kwietnia 2014

Chlebek bez mąki.

Fiku miku i już chlebek w piekarniku ...
Szybki i smaczny, prosty w wykonaniu a co najważniejsze jest fit 
Pierwszy raz jadłam go u mojej Katki dawno temu.
Oczywiście na wszystko przychodzi swój czas i ja postanowiłam zostać jego wielką fanką.
Uwielbiam wszelkiego rodzaju ziarenka i orzeszki, w tym chlebku mam wszystko podane w jednej kromeczce. I do tego smakuje wyśmienicie.
Przepis jest banalnie prosty, właściwie wystarczy nasiona wymieszać, troszkę poczekać i wrzucić do foremki. Receptura nie jest skomplikowana ani nie wymaga wielkich umiejętności od osoby która go robi.
A  składniki to indywidualna sprawa. Jeżeli czegoś nie lubimy można zastąpić czym innym i już :)
Na wielu blogach nazywany jako "Chleb życia" i niech tak zostanie. Polecam jest naprawdę pyszny!


Wszystkie składniki które wymieniłam poniżej należy połączyć, osobno suche i mokre.
Następnie połączyć wszystkie razem i odstawić na kilka godzin 2/3.
Piec około 90 min. 175 st.
Dobrze wystudzić i można konsumować na wiele sposobów :)


135 g ziaren słonecznika
90 g siemienia lnianego - (50 g mielonego i 40 g w całości)
65 g orzechów laskowych lub migdałów
145 g płatków owsianych
50 g pestek dyni
  50 g żurawiny
1 łyżeczka soli
1 łyżka miodu
1 łyżeczka cynamonu
3 łyżki roztopionego oleju kokosowego
350 ml wody-gorącej 
Gorąca woda i zmielone siemię sprawiają,
  iż chlebek po upieczeniu trzyma się całości i nie kruszy się.


Smacznego :)


A na koniec .... troszkę wiosny ... hmmm :)

 
 
Miłego i udanego tygodnia
Pozdrawiam  Ollina :)



2 komentarze:

  1. slyszalam o tym chlebku słyszałam !!!! siostra robiła i przesłała mi linka..nawet wydrukowałam przepis ale jeszcze nie zrobilam...przekonałas mnie tym postem.Na pewno zrobię!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga wypiekaj czym prędzej i podziel się wrażeniami :) Raz spróbujesz i zwariujesz :))
      Pozdrawiam cieplutko :)
      Ollina

      Usuń

Nic nie dzieje się bez powodu ...
Dziękuję za odwiedziny i pozostawienie komentarza.
Pozdrawiam
Ollina :))